Kaj je joga

Joga je eden od najstarejših naukov o ravnovesju telesa, uma in duha, saj njeno poučevanje temelji na znanju, ki se je kopičilo več kot 3500 let.

Želeno stanje v jogi je doseženo, ko je um umirjen in te prevzameta občutek enosti in blaženosti. Vendar joga hkrati vključuje tudi tehnike in metode, a katerimi je mogoče to stanje: predvsem izvajanje telesnih položajev ali asan, nadzirano dihanje, imenovano pranajama, meditacijo, petje in branje starih zapisov. Cilj vseh navedenih metod je svobodno življenje, ki je neodvisno od notranjih in zunanjih pritiskov. Joga nas tudi vedno popelje na potovanje navznoter in omogoča, da sami sebe razuiščemo, se spoznamo in postopno razširimo svoje meje.

Tega se lahko lotite kot zahtevnega urjenja, blage terapije ali etičnega življenjskega sloga, morda kot duhovne izkušnje ali pa iz preprostega veselja – vse to so razlogi, da že danes začnete z jogo. In pri tem je najbolj čudovito to, da lahko jogo izkusite na svojem telesu, učinki pa so hitro in jasno vidni.

 

Pozitivni učinki joge:

  • povečuje moč, vzdržljivost in prožnost,
  • veča vitalnost in energijo,
  • ohranja zdravje naše hrbtenice,
  • izboljšuje telesno počutje,
  • zmanjšuje napetost in bolečine,
  • upočasni staranje,
  • lajša starostne težave,
  • vodi v notranji mir in ravnovesje,
  • veča odpornost proti stresu,
  • veča kakovost življenja in umsko kondicijo,
  • spodbuja pogum, vztrajnost in osredotočanje,
  • uskladi telo, um in duha,
  • razkriva nove perspektive in mišljenja,
  • pomaga prepoznati vedenjske vzorce in navade ter jih premagati,
  • veča samozaupanje in samozavedanje.

 

Osemdelna Ashtanga joga

Pravilno dihanje in pranajama

Pozitivno mišljenje in meditacija